Volgens de PKN-Kerkorde stelt de kerkenraad een zogenoemde Plaatselijke Regeling op met daarin regelingen ten behoeve van het leven en werken van de gemeente. Deze plaatselijke regeling bevat ten minste de regeling voor de verkiezing van ambtsdragers, de regeling voor de wijze van werken van de kerkenraad en de regeling voor het beheer van de vermogensrechtelijke aangelegenheden. Met het oog op de situatie vanaf januari 2025 waarin de wijkgemeenten opgaan in de ene Protestantse Gemeente Assen is een nieuwe plaatselijke regeling opgesteld. De algemene kerkenraad heeft deze regeling op 18 november jl. voorlopig vastgesteld. Definitieve vaststelling staat gepland op 6 januari 2025, met daarbij inachtneming de meningen die vanuit de gemeente zijn gegeven op de regeling.
U kunt de plaatselijke regeling inzien op ons Kerkelijk Bureau (naast de Jozefkerk) op de dinsdagen 10 en 17 december en de donderdagen 12 en 19 december, telkens tussen 09.00u en 12.30u.
U vindt de regeling hier.
Wij nodigen u uit uw mening over de nieuwe plaatselijke regeling kenbaar te maken voor 23 december per brief aan het Kerkelijk Bureau (Collardslaan 2a, 9401 GZ Assen) of per mail aan
Gerard Schoep
voorzitter AK